szombat, március 03, 2007

Nagyon megy az iGO, sőt Limousinnal jön



Egy éves jubileumához közeledik a NavNGo Kft. navigációs szoftverénak az iGO-nak sikerszériája. Vagy inkább a navigációval foglalkozó hardvergyártók, vásárlók, autós cégek ujj köré tekergetése. Akkor tartották a 2006-os CEBIT-tet Hannoverben és egy, a magyar kiállítók szokásához, lehetőségéhez mérten meglehetősen kastélyméretű és impozáns berendezésű kiállítói teremben a cég benyomta a köztudatba az iGO-t. Akkor már Magyarországon és Európában jöttünk, mentünk, néha forgolódtunk az SD memóriába rakott, házszámra vezető navigációval, de a világ legnagyobb IT és telekommunikációs vásárának bubusai ott nyomkodták előszőr az európai címeket és terveztették az utakat a magyar GPS navigációval. A Mitac Mio-val, a világ egyik vezető PDA gyártójával, már kint együttműködésre léptek, az ő cuccaikat azóta iGO-s vagy valamilyen álnéven futó változatával árulják.
Közben itthon szépen alakult a cég nimbusza, a térképész cég is felvette a tempót, fórumozók és bloggolók is jelentgettük a hibákat, egyre kevesebbet kell forgolódni, a szoftver pedig rengeteg állítási lehetőséggel, mint a kisangyal seper Európa térképei felett. Közben volt minden, ami kell egy holmi megszerettetéséhez: ingyenfrissítés, ajándékfrissítés, autópálya a térképen, útátadás előtt, szóval csapják a karikát erősen. Csak annyit még a fejlődésről, hogy 2005 őszén, amikor a cégnél jártam a legelső iGO pattintás előtt, a Gábor Áron úti irodaházban a finom programot alakító PDAmill játékszoftver készítő fiatalok mellett csak páran nézegették réveteg tekintettel a monitort. Mostanában néha a folyosón sem lehet ütközés nélkül közlekedni, plusz állandó a felvétel.
Hosszú bevezető után a lényeg, március 15 és 21 között itt a 2007-es CEBIT és ott a 2007-es iGO, amit hivatalosan NavNGo iGO 8-nak hívnak. Mi újat tud? Már térbeli objektumokat is meg tud jeleníteni, vagyis a térképen domborzatok, épületmodellek is megjelenhetnek. Az út is domborzaton megy, ha éppen ott megy a valóságban. De a nagy és mindent elsöprő ötlet: alkalmas műholdfelvételek és légifotók megmutatására is, nyúlj a kapaszkodóért. Az út mellett is keres majd POI-t (fontos helyeket, kutakat, üzleteket, bármilyen szolgáltatót, nem akarom teleírni velük a cikket), de megváltozik a kezelői felület is. A sok lehetőség miatt lehet majd választani a kezdő és a gyakorlottabb kezelői mód között. A másik cebites dobást már 2005-ben a kezemben tartottam, kár, hogy csak mostanra jutott rá energia. A Nav N Go Limousin leigázza a gyári, 500-700 ezer forintos, navigációkat, amikben Hungary helyén többnyire szép fehér foltocska szégyenkezik. A Limousine az iGO autóba építhető változata, a műszerfalra vagy ba szerelt nagyméretű kijelzőn lehet az iGO-val találkozni. A Nav N Go Limousine külsőre eltér a kéziszámítógépes változattól, az alaprendszer egy kijelző nélküli számítógépből, egy GPS-vevőből és néhány méter vezetékből áll, az érintőképernyőt pedig távirányító helyettesíti. A Limousine előnye, hogy könnyen beépíthető, és minden audió-videó bemenetes képernyővel együttműködik, gyárival és utólag beépítettel egyaránt.
A másfél évnyi használat odaérés/eltévedés kábé 98/2 százalékaránya mellett ez utóbbiért talán jobban szeretem az iGO-t. Valaki végre letöri a méregdrágára srófolt sokszor gyenge holmik monopóliumát. De az is lehet, hogy kicsit cebitezünk most, tapsolunk a Nav N Go Limousine-nak, azután majd az autógyártók csak úgy adnak kereket az autójukhoz, ha veszed a gyári navit is.
Addig is mutatok egy fantázia videót és fotót, de van odafent egy leleményesen fotóstoppolt limuzinos változat is.

Nincsenek megjegyzések: