szombat, február 17, 2007

Diszkóbaleset



A svéd film a töréstesztek mai és közelmúltbeli gyakorlatától eltérően az oszlopnak rohanás következményeit mutatja. A közutakon nagy esélye van egy fával való találkozásnak, a frontális ütés 90 km/óránál majdnem kettészeli az autót, de oldalütközésnél a csekély gyűrődő zóna miatt ez még alacsonyabb sebességnél is megtörténhet. Magyarországon még rengeteg légzsák nélküli autó szemez az útszéli oszlopokkal, fákkal, ezt a filmet vezetőiknek ajánljuk. Látni lehet, hogy a légzsák nélküli autók konstrukciója is veszélyt jelent, mert a műszerfal nagyon könnyen kiszakad a helyéről és tarol a térben. Különösen drámai a 90-es sebességű ütközés, amikor is a a kormány lefejezi a vezetőt. A légzsákos autókban a műszerfal szilárdabban áll a helyén, ugyanis a stabil beépítéssel lehet elérni, hogy a légzsák ne nyomulhasson közel a vezetőhöz, miközben felrobban.

Nincsenek megjegyzések: